fbpx
Sari la conținut

Airbnb vs Booking.com! Diferențele cheie dintre cele două! Cu care începem pe Regim Hotelier?

Indiferent dacă ești un profesionist sau proprietar si acum începi afacerea ta de închiriere case de vacanță, probabil știți că listarea proprietății tale cu (OTA) ”online travel agency” este o modalitate bună de a-ți crește vizibilitatea. Totuși, care este cea mai potrivită platformă pentru afacerea ta? Aceasta este întrebarea de un milion.

Chiar dacă acum nu ești sigur cu ce platformă OTA să începi pentru a a-ți lista proprietatea in Regim Hotelier — Airbnb sau Booking.com, ambele platforme sunt populare printre călători și au milioane de vizite zilnice, așa că este mai bine să arunci o privire mai atentă la ambele pentru a vedea care este cea mai bună pentru afacerea ta cu închiriere case de vacanță. În acest blog, comparăm Booking cu Airbnb pentru a te ajuta să decizi cu ce platformă să începi.

Câteva date rapide!

Airbnb a început ca startup în San Francisco în 2008. De atunci, a crescut rapid până la aproximativ 5 milioane de înregistrări, 150 de milioane de utilizatori și operează în 220 de țări diferite. Se estimează că Airbnb controlează aproximativ 20% din cota de piață a întregii industrii de închiriere case de vacanță. Nu numai că este o sumă considerabilă, dar este de fapt cea mai mare parte a oricărei companii de închiriere pentru vacanță.

Booking.com există de mai mult timp decât Airbnb. A fost fondată în 1996 în Țările de Jos și este acum o subsidiară a Bookings Holdings, în care este compania emblematică. Astăzi, are aproximativ 28 de milioane de înregistrări, dintre care 5 milioane sunt închirieri pe termen scurt. Platforma este disponibilă în 43 de limbi și are 20,1 milioane de vizitatori unici lunar.

Airbnb vs Booking.com – ușurința de a lista o proprietate!

Listarea unei proprietăți pe Booking.com se realizează în același mod în care sunt listate proprietățile pe Airbnb.

Booking.com

Booking.com se concentrează în principal pe hoteluri, iar listarea proprietăților poate fi destul de dificilă. Listarea camerelor individuale vă poate lăsa să vă simțiți destul de epuizat, mai ales pentru cei care sunt începători. Când listezi o proprietate nouă, va trebui să studiezi mai mult și să alegi cu atenție cea mai bună politică de anulare pentru afacerea ta, să configurezi un cont cu un procesator de plăți și să activezi acceptarea cardului de credit, astfel încât vizitatorii să își poată introduce informațiile.

De asemenea, trebuie să indici numărul de camere din locuința ta și dacă dorești să vinzi fiecare cameră ca unități separate sau individuale. Ai și mai multe variabile de ales mai ales dacă optezi o vânzare de cazare cu masă inclusă, iar acest lucru iți consumă timp și energie.

În plus, înainte ca proprietatea ta să devină publică, trebuie să aștepți confirmarea de la Booking.com. Drept urmare, abordarea de configurare mai greoaie a Booking.com oprește multe gazde. Cu toate acestea, odată ce începi să obții rezervări, toate eforturile tale vor merita.

Airbnb

Procesul de listare a unei proprietăți pe Airbnb este rapid și necomplicat. Faci un clic pe „Înscrieți-vă” pe site-ul Airbnb pentru a crea un cont folosind adresa ta de e-mail, numărul de telefon, contul Facebook, contul Google sau ID-ul Apple.

Pentru a lista o proprietate, tot ce trebuie să faci este să completezi informațiile necesare despre proprietatea ta, să încaci imagini, să alegi politica de anulare și să alegi unde primești plata. Interfața Airbnb este, de asemenea, destul de ușor de utilizat, cu instrucțiuni și sfaturi care fac ca înregistrările să meargă mult mai repede.

Pe Airbnb, gazdele pot avea control deplin asupra cine stă la proprietatea lor și pot înțelege mai bine cine va rămâne cu ei. Airbnb îți permite să dezactivezi rezervarea instantanee, astfel încât să poți accepta sau respinge fiecare oaspete pe baza profilului și a recenziilor sale anterioare. Airbnb are, de asemenea, un sistem complet de verificare, astfel încât oaspeții trebuie să încarce formulare de identitate, iar gazdele pot respinge oaspeții dacă nu sunt pe deplin verificați.

Pe Booking.Com, odată ce îți listezi proprietatea, nu ai niciun control asupra cine stă de fapt la proprietatea dvs. Odată ce un oaspete rezervă, rezervarea este automat acceptată. Acesta a fost un mare dezavantaj la Booking.com

Airbnb vs Booking.com – Traficul de rezervare

Fără îndoială, unul dintre cele mai importante lucruri pe care ți le va oferi o agenție de turism online (OTA) sunt rezervările. N-ai rezervări, n-ai câștig, de aceea noi ne concentrăm să ne listăm pe cât mai multe platforme și nu ne depunem ”ouă-le într-un singur coș”!

Din experiența noastră, booking.com oferă mult mult mai multe rezervări decât Airbnb. De cel puțin 10 de ori mai mult. Ori de câte ori în calendarul apare cu o nouă rezervare, în marea majoritate a timpului va fi de la booking.com, iar acest lucru se întâmplă cu funcția de rezervare instantanee Airbnb activată. Deci întrebarea este de ce?

Înainte să ajungem la asta, din motive de claritate, fotografiile noastre sunt identice pe ambele site-uri, recenziile sunt mai mult sau mai puțin identice și, în majoritatea ultimilor 2 ani, am fost o super-gazdă pe Airbnb.

Focus de marketing

Mesajul de marketing al Airbnb este axat pe experiența clienților și și-a construit propria „cultură de cult”, deoarece există oameni care se uită doar la Airbnb, mai degrabă decât să exploreze alte opțiuni.

Vezi aici beneficiile de a fi o Super Gazdă pe Airbnb!

Airbnb și-a propus să schimbe complet lumea călătoriilor. A fost prima companie importantă care a promovat economia de schimb în ospitalitate și are o cultură care se concentrează foarte mult pe a fi atât o gazdă „bună”, cât și un oaspete „bun”.

De asemenea, este extrem de bine cunoscut și relativ ușor de accesat și de găzduit pentru oricine. Pur și simplu, din punctul meu de vedere, Airbnb aspiră să fie mai mult decât un site de călătorie, caută să construiască o comunitate de călătorii și (ospitalitate?).

Booking.com își propune să asigure cât mai multe rezervări posibil pentru proprietățile sale, iar gazdele sale trebuie să mulțumească pentru acest lucru prin practicile sale de marketing și retargeting.

Booking.com este categoric diferit de Airbnb. Scopul lor, este să asigure cât mai multe rezervări pentru proprietățile lor. Și sunt buni la asta. Ei folosesc publicitate redirecționată (ai observat vreodată că dacă ai dat clic pe o proprietate pe booking.com, s-ar putea să o vezi apoi să apară pe un alt site web cu reclame activate – aceasta se numește retargeting), marketing prin e-mail și, în general, strategii de vânzări destul de agresive .

Diferențele de tactici de marketing afectează în mod direct tipul de oaspeți de pe fiecare platformă care vizitează proprietăți și experiențele rezultate din gazdă.

Airbnb vs Booking.com – Așteptările oaspeților

Cu orice închiriere pe termen scurt, într-o oarecare măsură, va fi dictată de marca site-ului web de pe care oamenii fac rezervări. De exemplu, oamenii nu folosesc cu adevărat termenul „găzduire” atunci când rezervă o închiriere de vacanță pe booking.com sau Expedia, ele doar așa sună, practic ele sunt închirieri de vacanță, iar regulile sunt dictate în mare măsură de proprietarul proprietății.

Oaspeții Airbnb

Cu Airbnb, există o așteptare stabilită de jargonul platformei de a fi „găzduit”, ceea ce înseamnă că oaspeții se pot aștepta la toate decorurile unei afaceri de ospitalitate convenționale și multe altele. Faptul este că, dacă ai o proprietate listată pe Airbnb ca o afacere de închiriere pe termen scurt, nu ai  timp să „găzduiești” oamenii în același mod în care ai „găzdui” pe cineva în casa ta sau „găzduiești” o cină. Acest lucru provine de la originile platformei ca furnizor de cazare în comun și nu este cu adevărat potrivit, pentru a închiria proprietăți pentru o perioadă scurtă de timp.

Oaspeții Airbnb tind să discute cu gazdele și să discute despre cerințe, regulile casei etc. înainte de a se prezenta efectiv la proprietate. În timp ce acest lucru permite gazdelor să facă o primă impresie bună și să ofere oaspeților o perspectivă exactă la ce să se aștepte în timpul șederii lor. Cu toate acestea, gazdele care se ocupă de mai multe proprietăți pot găsi acest lucru destul de solicitant, mai ales în timpul sezonului de vârf.

Oaspeții Booking.com

Majoritatea gazdelor de la Booking.com își întâlnesc de obicei oaspeții pentru prima dată când fac check-in sau deloc dacă au implementat un sistem de self-check-in. Acest lucru ar putea merge bine de cele mai multe ori, dar șansele de a exista diferențe între ceea ce așteaptă oaspeții de la proprietate și servicii sunt destul de mari.

Cu privire la ce să te aștepți de la o rezervare venită prin booking.com, atunci s-ar putea, de asemenea, să descoperiți că oaspeții au așteptări similare cu cele ale unui hotel.

În proprietățile noastre, clarificăm că este o unitate de cazare în sistem self-service și nu operam un serviciu de 24 de ore pe zi. Desigur, avem un număr de contact în caz de urgență, dar, de asemenea, precizăm destul de clar că acesta este doar pentru urgențe, iar dacă un oaspete are o întrebare care nu este urgentă, atunci ar trebui să e-mail. Experiența noastră a fost că acest lucru nu a descurajat deloc oaspeții și vedem acest lucru prin recenziile noastre.

Airbnb vs Booking – Comisioane și prețuri

Modelele de prețuri și comisioane pentru ambele platforme nu pot fi mai diferite. În timp ce Airbnb taxează atât de la gazde, cât și de la oaspeți, Booking.com taxează doar de la gazde.

Taxele Airbnb

Airbnb are două tipuri de taxe:

Una este taxa împărțită în care gazdele sunt percepute cu un comision fix de 3% atunci când se fac rezervările. Alte 13% sunt percepute ca comisioane pentru oaspeți. Deci, dacă vă listați proprietatea la 100 RON la Airbnb, site-ul va percepe clienților 113 RON, ceea ce poate elimina avantajul competitiv de la proprietatea dvs.

Al doilea sunt taxele doar pentru gazdă (care sunt obligatorii în majoritatea locațiilor geografice) unde gazda suportă comisionul care este de 15% din suma totală.

Taxele Booking.com

Booking.com nu percepe oaspeților nicio taxă pentru rezervare. Dar percepe gazdelor un comision mediu de 15% din prețul total al rezervării, pe care gazdele trebuie să-l ramburseze la sfârșitul fiecărei luni. Acesta este aproximativ același tarif ca și taxa numai pentru gazdă de pe Airbnb.

Booking.com, pe de altă parte, vă permite să impuneți costuri suplimentare vizitatorilor, cum ar fi taxe de curățenie și prosoape (dacă este cazul). Ca urmare, vă puteți recupera costurile comisionului prin creșterea taxei și taxarea pentru servicii suplimentare.

Airbnb vs Booking – Plățile către gazde

Există o diferență semnificativă între Airbnb și Booking.com atunci când plățile sunt realizate către proprietari pentru rezervările lor. Când vine vorba de găzduirea plăților, Airbnb adoptă o abordare mai directă. Acest lucru contrastează cu Booking.com, care le permite operatorilor de închiriere de vacanță să își încaseze plățile.

Airbnb

Airbnb adoptă o abordare mai directă și colectează automat plățile oaspeților în numele gazdei. Le plătește proprietarului închirierii prin metoda de plată aleasă la 24 de ore de la check-in.

Toate plățile dintre gazde și oaspeți sunt colectate și distribuite prin sistemul de plată centralizat Airbnb. Când te înscri pentru a fi gazdă Airbnb, ți se va cere să alegi o metodă de plată ca parte a procesului de creare a contului. Printre opțiuni se numără transferurile bancare, ACH, Western Union, Paypal, Payoneer și cardurile de debit preplătite.

Airbnb acceptă plăți direct de la oaspeți și le trimite proprietarului proprietății în termen de 24 de ore de la sosirea acestora. Airbnb va plăti veniturile din rezervare în rate lunare începând cu 24 de ore de la check-in dacă vizitatorii stau timp de 28 de zile sau mai mult.

Timpul necesar pentru ca numerarul tău să intre în cont este determinat de tipul de plată pe care îl alegeți. Plățile prin Paypal și Payoneer pot dura până la 24 de ore; cu toate acestea, transferurile bancare pot dura până la 5 zile.

Booking.com

Booking.com, spre deosebire de Airbnb, nu are un mecanism de plată centralizat. Booking.com nu taxează întotdeauna oaspeții decât dacă vă aflați într-o zonă în care acest lucru este posibil. Proprietarul, în calitate de gazdă, este responsabil pentru colectarea plăților direct prin card de credit sau transfer bancar. Booking.com oferă, de asemenea, o opțiune de plată în numerar la sosire, care ar putea fi incomod.

Booking.com oferă gazdelor posibilitatea de a alege dintre două soluții de plată: plăți prin Booking.com și plăți online. Gazdele pot alege ca Booking.com să faciliteze plățile tuturor oaspeților și să primească plăți garantate prin transfer bancar pentru toate rezervările lor. De asemenea, gazdele pot permite oaspeților să aleagă între plata online sau la proprietatea lor (adică Booking.com se ocupă doar de plățile online pentru un extra comision de procesare a plăților).

Totuși trebuie menționat, dacă se optează pentru plățile procesate de către Booking.com, că vor plătii rezervările la check-out din luna în curs la începutul lunii viitoare. Pentru a înțelege mai ușor vă descriu un expemplu:

  • În luna precedentă (Martie) avem 5 rezervări din Booking.com și 3 din Airbnb, în total 8 rezervări. Însă…4 rezervări venite de pe Booking.com au check-out-ul în luna precedentă (Martie), a-5-cea rezervare are check-out-ul în data de 02 luna următoare (Aprilie). Deci în concluzie, Booking.com ne va plătii doar cele 4 rezervări la începutul lunii viitoare (Aprilie) iar pentru rezervarea din această lună ce are check-out în data 02 luna următoare (Aprilie) ne v-a plătii la începutul lunii următoare (Mai).

Airbnb vs Booking – Anulări de rezervări

Este inevitabil ca anulările să nu aibă loc, de aceea este important să selectați politica de anulare care vi se potrivește.

Anulări Airbnb

Airbnb are în prezent mai multe politici de anulare pe care gazdele pot alege să le folosească: flexibil, moderat, ferm, strict, strict pe termen lung, flexibil pe termen lung, super-strict (30 de zile), super-strict (60 de zile) și non- opțiune rambursabilă.

Fiecare dintre ele variază în funcție de cât de curând până la data sosirii oaspeților li se permite să anuleze și să primească rambursări, iar fiecare politică are avantajele și dezavantajele sale. Cu toate acestea, ratele de anulare pe Airbnb sunt destul de scăzute, deoarece oaspeții fac o plată atunci când vă rezervă locul.

Recomandăm să citii cu atenție instrucțiunile de Anulare oferite de Airbnb înainte de a face o anulare pentru că vor exista taxe de penalizare începând de la 50 USD până la 1.000 USD în funcție de valoarea rezervării și de cât de aproape de check-in are loc anularea.

Apoi în funcție de motivul anulării poți risca următoarele penalizări:

  • Când anulezi o rezervare confirmată, calendarul tău va fi blocat pentru datele respective.
  • Riști suspendarea contului dacă anulezi de mai multe ori.
  • Statutul tău de Super-gazdă sau gradul în care îndeplinești condițiile pentru acest statut poate fi afectat

Anulări Booking.com

Pe Booking.com, nu există atât de multe opțiuni pentru gazde când vine vorba de anulări. Booking.com recomandă gazdelor să permită oaspeților să anuleze gratuit până la una sau două zile înainte de check-in. Alternativ, gazdele pot alege politici nerambursabile, în care oaspeții nu își vor primi banii înapoi dacă anulează. De asemenea, puteți percepe un depozit sau o plată în avans sau puteți alege să păstrați o sumă de preautorizare.

Majoritatea înregistrărilor Booking.com nu au o cerință de plată în avans și au anulare gratuită. Este foarte convenabil pentru oaspeți și nu distractiv pentru gazde, deoarece, prin urmare, ratele de anulare sunt mai mari pe Booking.com. Aceasta înseamnă că gazdele trebuie să își ajusteze calendarele în mod regulat și să asigure date corecte de disponibilitate în calendarele lor Airbnb și Booking.com.

Dacă trebuie să anulați un oaspete de pe Booking.com, indiferent de motiv, puteți face unul dintre cele două lucruri:

  • Sună oaspetele și explică-i că îți pare foarte rău, dar nu poți onora rezervarea; ajutați-i cu cazare alternativă; și arată-le cum să anuleze gratuit (este your.Booking.com de altfel). sau
  • Sună la booking.com și explică-i că trebuie să anulezi oaspete. Ei vor muta apoi oaspetele și veți fi responsabil pentru costuri suplimentare (dacă există).

În general, Booking.com este o experiență mult mai ușoară pentru gazde. Anularea nu trebuie încurajată, dar este mult mai ușor pe Booking.com decât pe Airbnb.

Airbnb vs Booking – Recenzii

Primirea și menținerea recenziilor puternice ale clienților este absolut vitală pentru o afacere de succes de închiriere în Regim Hotelier. Dacă aveți multe recenzii pozitive ale clienților, vă va crește, de asemenea, rangul în lista de proprietăți în cadrul optimizării pentru motoarele de căutare a fiecărei platforme!

Pe Airbnb, oaspeții și gazdele au la dispoziție 14 zile de la check-out pentru a scrie o recenzie. Airbnb publică aceste recenzii numai după ce ambele părți și-au scris propriile recenzii sau după expirarea celor 14 zile.

Pe lângă recenzii, Airbnb încurajează, de asemenea, oaspeții să lase evaluări cu stele pentru o serie de factori diferiți. Acestea includ:

  • Experienta generala
  • Curăţenie
  • Precizie
  • Check-in
  • Comunicare
  • Locație
  • Valoare
  • Facilități

Procesul de recenzii pe Booking.com este relativ simplu. Este rapid, necomplicat și poate oferi informații utile despre ceea ce puteți face pentru a vă îmbunătăți proprietatea.

Dar, spre deosebire de Airbnb, nu poți să lași recenzii oaspeților, pe Airbnb, pe de altă parte, atât oaspetele, cât și gazda se evaluează reciproc.

Unde ar trebuii să te listezi cu proprietatea ta pe Airbnb sau Booking.com?

Asta chiar depinde de tine. Ambele platforme oferă proprietarilor o oportunitate uimitoare de a începe afacerea în Regim Hotelier și de a obține venituri suplimentare. Dar dacă dorești să îți maximizezi vizibilitatea și să îi asiguri mai multe rezervări, este mai bine să utilizezi o strategie multi-channel și să îți listezi proprietatea pe mai multe platforme.

Poți să utilizezi Airbnb ca platformă principală și apoi să îți listezi proprietatea și pe Booking.com pentru a obține acces la o piață mai largă și pentru a îți crește numărul de potențiali oaspeți. De asemenea poți beneficia de serviciile noastre de administrare unde vei ști sigur că proprietatea ta este listată pe toate platformele și va beneficia din prima zi de o expunere în piață fără să mai ai bătăi de cap cu regulile fiecărei platforme în parte

Intră în legătură cu noi și află dacă proprietatea ta se califică pentru o afacere în Regim Hotelier!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Folosim cookies pentru a ne permite să înțelegem mai bine cum este utilizat site-ul. Continuând să utilizați acest site, dați acordul acestei politici. Clic pentru a afla mai multe.