Estimările arată că în 2019 majoritatea clienților cumpărători vor fi din generația ”Millennials” sau ”Generația Y”, circa 36%, ce vor depăși generația anterioară ”Baby Boomers”.
Înțelegerea Cumpărătorilor
”Millennials”
Pentru a înțelege mai bine cine reprezintă această clasă de clienți din generația Millennials și cum să te adaptezi noilor cereri de cumpărare în 2019, va trebuii să le facem un profil să ne fie ușor de identificat.
Millennials sunt persoanele născute între anii 1982-1998, iar în 2019 statisticile arată că această categorie cu vârsta cuprinsă 21-37 va reprezenta cc 36% dintre cumpărătorii activi din piață.
Comform ultimului raport realizat de Institutul Național de Statistică la jumătatea anului 2018 sau înregistrat în Timișoara o populație de cc 321.004 mii locuitori, iar persoanele cu vârsta cuprinsă între 21-37 ani erau înregistrare de cc 115,561 mii locuitori.
Dintre aceștia se estimează ca cc 27% în următorii ani vor face pentru prima data o achiziție imobiliară, fie prin plata accesând un credit bancar fie prin plata integrală Cash.
Vezi în graficul următor cum se împart toate generaţile şi în ce perioadă.
Având aceste date, avem o imagine clară despre noua generație de cumpărători din 2019, cine sunt şi cât reprezintă numarul acestora.
Este bine să înţelegem această generaţie ''Millennilas'' pentru că în 2019 sunt următorul mare val de cumpărători, şi va trebuii să le dăm atenţie şi să ne pregătim să-i întâmpinăm corect, la fel cum marile Branduri şi firme care plătesc sume importante de bani pe studii ce caută să înţeleagă profilul şi comportamentul consumaorului pentru ca ulterior să îi targheteze cu scopul de a le vinde produse sau servicii.
Comportamentul Cumpărătorilor "Millennials"
Millennials stiu exact ce îşi doresc de la o proprietate, au criterii destul de clare pe care se bazează când îşi aleg o locuinţă.
Studiază foarte bine piaţa, compară, caută beneficii şi facilităţi înainte de a merge la o vizionare, şi le este uşor pentru că au crescut o dată cu internetul şi smartphonu-l într-o lume conectată permenant la digital
Sunt interesaţi la o proprietate mai degrabă de o locaţia bună, să fie într-o zonă urbană cât mai aproape de locul de muncă, decăt amenajările interioare. Preferă ca imobilul să aibe unele avantaje (bloc izolat, centrală proprie, suprafată mare etc), decât un preţ mai mic şi fără aceste avantaje.
Aşa zişii Millennials, persoanele născute între anii 1980 şi 2000, tind să aibă mai puţină răbdare, sunt mereu pe grabă dar sunt foarte calculaţi şi atenţi pe ce dau banii pentru că provin dintr-o generaţie caracterizată de crize financiare şi venituri mai mici.
Ei caută date exacte la o proprietate, chiar dacă la prima vedere par sociali și prietenoși, dacă încerci sa-i duci de nas cu date eronate sau exagerate sunt în stare să renunțe la acel proiect, le este ușor să se întoarcă la 180 grade pentru că au întotdeauna un plan B. Va trebuii să le câștigi încrederea pentru a face un parteneriat de ”Win-Win”, de exemplu dacă imobilul are suprafața utila reală de 51,75mp, NU încerca să rotunjești suprafața la 55mp. Oferă întotdeauna realitatea și vei avea mai mult de căștigat în acest fel.
Comportamentul Vânzătorilor "Millennials"
Vânzătorul Millennials este la fel de calculat ca și cupărătorul, știe exact ce are de făcut pentru as-i îndeplini scopul, face și el cercetare de piață înainte de a promova o proprietate, folosește și el tehnologia inclusiv rețelele de socializare pentru o expunere mai largă.
Sunt mult mai deschisi la colaborări cu agențiile și agenții imobiliari comparativ cu generația anterioară, percepția lor este mult schimbată față de agentul imobiliar, mai ales că știe să recunoască un agent profesionist, și este dispus să plătească servicii de caliate.
La fel, timpul este esențial și sunt mereu pe grabă , iar cănd vine vorba de negocieri și rabaturi este mult mai greu de convins să facă compromisuri, preferă să negocieze alți termeni și condiții în detrimentul prețului.
Ei nu sunt legați permanent de o proprietate cum au fost generațile anterioare, iar acest lucru se observă comform unui studiu din 2018 realizat de un renumit portal imobiliar, reiese că ei iși schimbă locuința cel puțin o dată la 5-8 ani, în funcție de locul de mucă sau pentru un comfort sporit, fie suprafață mai mare, fie facilități și avantaje mai multe.
La sfârșitul de an 2018 agenția Open House Imobiliare a înregistrat clienți din generația ”Millennials” ce ne-au trecut pragul de 43% față de celelalte generații la un loc.. Iar în 2019 preconizăm o creștere semnificativă pe acest segmen.
Dacă și tu esti din generația ”Millennials” si ai un plan imobiliar în 2019, fie că vrei să cumperi sau să vinzi o locuință, te aștept să ne contactezi pentru a ne cunoaște mai bine, și îmi va face plăcerea să te susțin în proiectul tău imobiliar...Mai ales că și eu fac parte din generația ”Millennials”.