În ultimile 6 luni a crescut numărul de zile a unei proprietăți nou listată în piață cu cc25% față de perioada similară a anului 2017/2018. Fiind cea mai mare creștere înregistrată a numărului de zile a unei proprietăți ne-vândută pe piață din 2014 când am început să vedem o scădere a zilelor pe piață.
Dar ce este defapt numărul de zile pe piață a unei proprietăți și de ce ne-ar interesa acest lucru?...Aceasta este întrebarea pe care mulți dintre voi vă întrebați.
Una dintre principalele întrebări puse de un cumpărător pentru o proprietate este...De cât timp se află proprietatea pe piață? Timpul petrecut pe piață a unei proprietăți este determinat de numărul de zile de când a fost listată pentru prima oară în piață, până în momentul ce intră în precontract. Perioada de precontract este acea perioada când un cumpărător acceptă condițiile vânzătorului și plătește un avans până la finalizarea tranzacției.
La sfârșitul lui 2017 media era de 57 de zile conform ultimului raport realizare de Analize imobiliare, la nivel local pentru un apartament și 140 de zile pentru o casă. Acum la începutul anului 2019 s-au înregistrat creșteri de zile pe piață în unele zone cu până la cc25% mai mult, ajungând la o medie de 71 de zile pe piață pentru un apartament și până la 175 zile pentru o casă.
Dacă până acum în ”Piața Vânzătorului” Locuințele se vindeau mai repede datorită numărului mare de cumpărători și al puținelor oferte pe piață, ceea ce creștea competiția între cumpărători. Deseori atunci când mai mulți cumpărători vor să cumpere aceiași proprietate, aceasta putea duce la un război de licitare între cumpărători. Iar o proprietate se putea vinde chiar și într-o săptămână de la listarea în piață.
În ”Piața Cumpărătorului” cumpărătorii au mai multe variante și mai mult timp la dispoziție. Dacă o locuința nu este cea ce caută, vor trece mai departe și vor aștepta pe cea corectă. Dacă o proprietate stă pe piață mai mult de 30 de zile, de obicei cumpărătorii au tendința de a oferii mai puțin pe acea proprietate, eronat crezând că ar putea fi mai mult loc de negociere, bazându-se pe faptul că prețul prea mare nu le-a adus un cumpărător hotărât.
Studiile arată că o proprietate cu cât mai mult timp stă pe piață, cu atât mai puțin probabil proprietarul va primii prețul cerut.
Acum majoritatea portalurilor imobiliare indică în pagina de prezentare a proprietății numărul de zile de când a fost listată oferta, iar unele chiar și modificările făcute asupra prețului. Aceste aspecte ajută cumpărătorul în a determina valoarea proprietății pe piață, dar și strategia de a negocia ultimul preț în lupta cu proprietarul.
Cumpărătorii țin de-asemenea să creadă că ar putea fi ceva probleme sau vicii ascunse cu proprietatea, dacă după atâta timp pe piață nici un potențial cumpărător nu a cumpărat-o. Cu toate că acele probleme ar putea exista doar în imaginația lor fiind dictate de subconștient.
Așa cum o spun și Americanii ce au o vorbă care este perfect adevărată indiferent de piața în care ne aflăm.
”If it is not compelling it is not selling!”
Tradus în Română ar fi... ”Dacă proprietatea nu este competitivă pe piață nu se va vinde!” Iar aici se face referire la raportul de calitate/preț a unei proprietăți similare listate în piață.
Câteodată nu există o explicație logică pentru durata de timp în care se vinde o proprietate, cum ar putea un noroc chior al vânzătorului când se ivește un cumpărător ”la locul potrivit în timpul potrivit” iar acea proprietate se poate vinde chiar și într-o săptămână sau câteva zile.
Dar de obicei timpul necesar pentru a se vinde o proprietate depinde de acești factori.
Prețul
O strategie pentru a vinde proprietatea într-un timp scurt dar totuși cu un preț al pieței, este listarea ofertei un pic sub valoarea pieței, iar aceasta va aduce la un număr mare de cumpărători interesați de proprietate, iar în unele cazuri se va ajunge chiar la licitarea prețului. Citește despre ( Află la ce Preț poți lista Proprietatea în Piață pentru a atrage cât mai mulți cumpărători )
Locația
Zicala ”Locația, Poziția, este nr.1 în alegerea proprietății” este adevărată. Dacă proprietatea este amplasată într-o zonă bună cu școli renumite, piețe sau obiective importante ale orașului, va exista și cerere mare de cumpărare pentru acea locație, pe când dacă poziția proprietății este într-o zonă fără acces la mijloace de transport sau foarte departe de școli, piețe sau într-o zonă mai poluată, s-ar putea să nu existe potențiali cumpărători.
Condiția Proprietății
Proprietățile care sunt amenajate ”Nechermann” cu toate facilitățile la cheie, se vând mult mai repede spre deosebire de o proprietate ne-amenajată sau cu amenajări de pe vremea ”Răposatului” care necesită o investiție pentru reparații și modernizare. Cumpărătorilor le plac să își poată imagina cum vor trăii în acea proprietate, iar dacă proprietatea este distrusă sau neamenajată le va fi greu să se vadă în acea proprietate.
Avantajele Proprietății
Tot mai des primim aceste întrebări de la cumpărători înainte de a viziona o proprietate: ”-Locuința are centrală proprie?, -Blocul este izolat termic?, -Parcare proprie sau garaj?” etc. Aceste avantaje aduse la o proprietate poate determina decizia de cumpărare a unui cumpărător mult mai ușor față de o proprietate care nu le oferă.
Dacă te gândești să vinzi o proprietate și nu ști în ce perioadă de timp ai putea găsi un cumpărător sau la ce preț poți vinde, ia legătura acum cu o agenție profesionistă care cunoaște foarte bine piața locală și te poate ajuta să obții cel mai bun preț
Sau află ACUM câți potențiali cumpărători avem în baza noastră de clienți pentru proprietatea ta !